menu

Klantenservice

Retouren, Ruilen & Terugbetalen

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Het retourformulier tref je aan bij jouw bestelling (in de doos of anders) en hierop staat alle info om je bestelling aan ons te retourneren. Heb je deze niet meer, dan kan je dit retourformulier en alle info hier downloaden.

Verzendlabel voor een retour aanschaffen?
In ons retourportaal kan je een verzendlabel voor jouw retourzending aanschaffen voor bestellingen die zijn verstuurd naar Nederland of België. Het gebruik van het retourportaal is niet verplicht. Wij bieden deze service aan om eenvoudig en snel een verzendlabel voor jouw retourzending aan te schaffen.

 

RETOURPORTAAL

 

Wij verwachten van het geretourneerde product dat het:
- in originele (nieuw) staat verkeert;
- niet is gedragen of op een andere manier buitenshuis is gebruikt;
- en voorzien is van alle originele labels en/of verpakking.

Dus, toch niet blij met je aankoop? Stuur je product dan retour en bij voorkeur in de verpakking waarmee je jouw bestelling van ons hebt ontvangen. Gebruik de doos van bijvoorbeeld schoenen of helmen niet als verzenddoos. Deze hoort namelijk ook bij de originele verpakking.

Geretourneerde artikelen zijn jouw verantwoordelijkheid totdat ze bij ons zijn, dus zorg ervoor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken. Vraag ook altijd een bewijs van jouw retourzending, voor het geval dat je contact met ons hierover moet opnemen of voor het geval er iets misgaat onderweg.

Hebben jullie een antwoordnummer of is retourneren gratis?

Nee, wij hebben helaas geen antwoordnummer om jouw bestelling aan ons te retourneren. Ook voorzien wij niet in een (gratis) retourverzendlabel. De kosten voor het retour sturen van jouw bestelling is voor eigen rekening.*

Wel hebben wij een retourportaal waar je een verzendlabel voor jouw retourzending kan aanschaffen. Dit retourportaal kan je gebruiken als we jouw bestelling hebben verstuurd naar Nederland of België. Het gebruik van het retourportaal is niet verplicht. Wij bieden deze service aan om eenvoudig en snel een verzendlabel voor jouw retourzending aan te schaffen.

 

RETOURPORTAAL

 

* Uiteraard worden retourkosten wel door Biker Outfit vergoed in geval van foutieve levering.

Kan ik een webshop bestelling online ruilen in plaats van geld terugkrijgen?

Bij webshop bestellingen is online ruilen voor een ander artikel helaas niet mogelijk. Voor alle teruggestuurde artikelen zal een terugbetaling worden verwerkt, zodra ze door ons magazijn zijn ontvangen.

Wil je een ander artikel ontvangen?
- Dan adviseren we je deze te bestellen in onze webshop.
- Zodra wij jouw oorspronkelijke bestelling retour hebben ontvangen zullen we de terugbetaling uitvoeren.

Indien in de tussentijd van jouw eerdere en nieuwe bestelling een prijs is verhoogd, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen het prijsverschil dan met je corrigeren.

Kan ik een webshop bestelling retourneren in de winkel?

Artikelen die in de webshop zijn gekocht kunnen ook teruggebracht worden in de winkel in Amsterdam. De terugbetaling van het aankoopbedrag zal via de webshop worden uitgevoerd, namelijk op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Kan ik een webshop bestelling ruilen in de winkel?

Wil je jouw webshop bestelling in de winkel in Amsterdam ruilen? Dat is in veel gevallen mogelijk, niet altijd.

Het aankoopbedrag is gelijk aan of hoger dan het aankoopbedrag van je webshop bestelling
Dan ruilen we het artikel om of het aankoopbedrag van jouw geretourneerde webshop bestelling zal in mindering gebracht worden op hetgeen je mee wilt nemen uit de winkel. Is het artikel dat je mee wilt nemen dus duurder, dan betaal je het verschil bij aan de kassa in de winkel.

Het aankoopbedrag is lager dan het aankoopbedrag van je webshop bestelling
Wij kunnen in de winkel geen geld retourneren voor webshop bestellingen, ook niet een gedeelte. Daarom zal in dit geval het complete aankoopbedrag van jouw geretourneerde webshop bestelling worden teruggestort via de webshop. Hetgeen dat je mee wilt nemen uit de winkel zal volledig moeten worden afgerekend aan de kassa.

Online bestellingen betaald via Klarna
Heb je een online bestelling via Klarna (achteraf betalen) gedaan, dan zal het aankoopbedrag van jouw geretourneerde webshop bestelling in mindering gebracht worden bij Klarna. Hetgeen je mee wilt nemen uit de winkel zal volledig moeten worden afgerekend aan de kassa.

Kan ik een winkelaankoop ook per post retourneren?

Artikelen die in de winkel zijn gekocht kunnen ook per post aan ons retour worden gestuurd. Zodra wij jouw artikel(en) retour hebben ontvangen zullen we een terugbetaling per bankoverschrijving uitvoeren. Wij streven ernaar dit binnen 3 tot 5 werkdagen na ontvangst van de retour te doen. Voor een vlotte afhandeling verzoeken we je gebruik te maken van bijgevoegd retourformulier.

Vergeet niet (een kopie van) de aankoopbon mee te sturen.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Retourzending
De kosten voor het retour sturen van jouw bestelling is voor eigen rekening.* Dat wil zeggen dat de kosten voor retouren niet gratis zijn, wij nemen deze verzendkosten niet op ons.

Geld retour
Nadat je wij jouw artikelen retour hebben ontvangen, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Voor het retourneren van het oorspronkelijke aankoopbedrag zullen voor jou geen extra kosten gemoeid zijn.

* Uiteraard worden retourkosten wel door Biker Outfit vergoed in geval van foutieve levering.

Na hoeveel dagen mag ik een artikel ruilen of retourneren?

Je kunt jouw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. De 30 dagen bedenktijd gaat in nadat de goederen zijn aangekocht in de winkel of fysiek zijn afgegeven door de transporteur aan degene die de bestelling heeft geplaatst of een derde partij die voor ontvangst heeft getekend.

Ik ben mijn retourformulier kwijt. Kan ik die opnieuw ontvangen?

Geen probleem! Download het formulier hier.

Kan ik meerdere bestellingen in hetzelfde pakket retourneren?

Ja, dat kan! Zorg er wel voor dat je voor elke bestelling een apart retourformulier in het pakketje stopt. Vul alle details in, zoals je bestelnummer en welke artikelen je naar ons terugstuurt zodat we dit zo snel mogelijk voor je af kunnen handelen. 

Kan ik bestellingen betaald met een Biker Outfit Giftcard ook retourneren?

Natuurlijk kun je items die je niet wilt houden retourneren. Als je je bestelling helemaal met een giftcard hebt betaald, dan wordt het desbetreffende bedrag teruggeschreven op de giftcard zodra de retournering is verwerkt.

Als het bestelbedrag hoger is dan de waarde van de giftcard en je hebt de rest betaald met een andere betaalmethode, dan wordt het bedrag wat je hebt betaald met deze andere methode teruggeboekt via deze betaalmethode. Het resterende bedrag wordt weer bijgeschreven op je giftcard.

Hoe krijg ik mijn geld retour?

Nadat jouw artikelen retour zijn ontvangen (in de winkel of per post), betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Webshop bestellingen
Voor webshop bestellingen zal het terugstorten gebeuren met hetzelfde betaalmiddel waarmee jouw originele aankoop is verricht. Heb je bij jouw bestelling gekozen voor Klarna - Achteraf betalen dan wordt het bedrag van de retour ontvangen producten in mindering gebracht bij Klarna.

Winkel aankopen
Voor winkelaankopen is dat direct per pin of cash. Credit card betalingen in de winkel kunnen uitsluitend contant terugbetaald worden.

Hoe lang duurt het voordat mijn geld is teruggestort?

Webshop bestellingen
Voor webshop bestellingen gebeurt de verwerking binnen 5 werkdagen nadat we jouw artikelen (in de winkel of per post) retour hebben ontvangen.
- Klarna: na verwerking direct aangepast.
- iDEAL of PayPal: over het algemeen heb je na verwerking de volgende werkdag jouw aankoopbedrag weer retour.
- Credit card: dan kan het na verwerking langer duren voordat het geld weer op jouw rekening staat. Dit is afhankelijk van de credit card maatschappij en jouw bank. Het kan soms wel 1 week of langer duren voordat de terugbetaling is verwerkt. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

Winkel aankopen
Retouren van winkelaankopen zullen direct worden verwerkt wanneer je deze komt afgeven aan de kassa.
- Contant: per direct.
- Retour pinnen: over het algemeen heb je de volgende werkdag het aankoopbedrag weer op jouw bankrekening staan.

Kan ik een artikel dat gedragen of gebruikt is nog ruilen of retourneren?

Je kan enkel een artikel dat gebruikt, gepast of gedragen is retourneren als dat gebruik, passen of dragen gelijk is aan zoals je dat vóór de aankoop ook zou mogen doen in onze winkel in Amsterdam. Dat betekent dat te retourneren artikelen alleen mogen worden gebruikt, gepast of gedragen om te beoordelen of je deze wenst te behouden. Wij verwachten van het geretourneerde artikel dat het:
- in originele (nieuw) staat verkeert;
- niet is gedragen of op een andere manier buitenshuis is gebruikt;
- en voorzien is van alle originele labels en/of verpakking.

Is een product niet in originele staat of onbeschadigd retour ontvangen, dan komt deze helaas niet in aanmerking om te ruilen of te retourneren.

Kan ik ieder artikel ruilen of retourneren?

Een aantal producten zijn uitgesloten als het gaat om retour sturen van je bestelling of aankoop in de winkel.

Zo kan gehoorbescherming uit hygiëne oogpunt niet worden geretourneerd. Ditzelfde geldt voor pinlock lenzen, communicatiesystemen en navigatiesystemen. Die kunnen we helaas niet retour nemen wanneer de verpakking is geopend.